„Klimatyczna klasa” to ogólnopolski projekt realizowany przez uczniów z pilskiej Siódemki! | Tętno Regionu. Wiadomości pilskie, z rejonu pilskiego

„Klimatyczna klasa” to ogólnopolski projekt realizowany przez uczniów z pilskiej Siódemki!

Pod patronatem Tętna Regionu

Nowy rok szkolny to nowe plany i przedsięwzięcia. Uczniowie z VII c postanowili przygotować kampanię społeczną, którą nazwali „Siódemka z dobrym klimatem”.

Młodzież przez 6 tygodni rozmawiała w grupach, planowała i nanosiła zmiany na swoje projektografy. Hasło, które uczniowie wybrali w ramach konkursu – „Osiedla w obliczu zmian klimatycznych” – było dla nich szansą na zaplanowanie takich działań, które pozwolą na rozpowszechnienie wiedzy wśród swoich rówieśników, by żyć świadomie i w zgodzie ze środowiskiem.

Projekt składa się z dwóch etapów. Pierwszy to planowanie prac i wykonanie ulotki, a drugi to realizacja planu działań  w ciągu dwóch tygodni. Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 7 im. Adama Mickiewicza w Pile będą mogli wziąć udział w konkursach plastycznych, lekcjach edukacyjnych prowadzonych przez koordynatorki projektu. Organizatorki przygotowały także happening i bloga, na którym z wyprzedzeniem będą informowały nie tylko o wydarzeniach, ale będą zamieszczały tam ciekawostki dotyczące naszego życia w przyjaźni z naturą. Ważnym elementem projektu jest rozwijanie umiejętności współpracy opierającej się                     na rozmowach i zrozumieniu.

- My dorośli chcemy, by dzieci nauczyły się podejmować decyzje. Ten projekt to pierwszy krok. Planowanie, szukanie sponsorów, gromadzenie nagród, wykonywanie działań w określonym czasie – to dla nich próba zmierzenia się z tym, z czym na co dzień muszą radzić sobie dorośli. Trzymam za nich kciuki i wierzę w powodzenie akcji – podsumowała wychowawczyni Maja Cieślak-Strzelec.

- Koordynowanie tak dużego projektu w naszej szkole stawia przede mną, jako uczennicą klasy 7, wiele wyzwań, ale i daje wiele możliwości i szans na realizowanie siebie. Podczas wyboru tematyki projektu pojawiło się wiele kontrowersji. Jednak gdy przeszliśmy krok dalej – do przygotowania planu pracy, moje koleżanki i koledzy z klasy w czasie ,,burzy mózgów” zaproponowali wiele ciekawych pomysłów na sposoby zrealizowania projektu. Wiele zawdzięczamy naszej wychowawczyni Pani Mai Cieślak- Strzelec, która dała nam możliwość podjęcia tego wyzwania, bardzo nas wspiera i zawsze służy pomocą – podsumowała uczennica klasy 7c.

Julia Wałczacka

klimatyczna_klasa01

klimatyczna_klasa02 klimatyczna_klasa03