Nowe oblicze zajezdni MZK w Pile
Miejski Zakład Komunikacji przy ul. Łącznej w Pile doczekał się wreszcie przebudowy zajezdni, która od czasu powstania nie była w ogóle remontowana. Teraz dzięki inwestycji wartej ponad 3 miliony złotych, którą wykonała firma Asta–Bud poprawi się bezpieczeństwo na terenie zajezdni. Warto wspomnieć, że podczas modernizacji zajezdni utrzymany był ruch.
Wykonanie robót budowlanych, związanych z modernizacją zajezdni autobusowej oraz przebudową sieci cieplnej było realizowane w ramach zadania pn. „Modernizacja zajezdni autobusowej”, będącego częścią projektu unijnego „Zakup autobusów niskoemisyjnych, modernizacja zajezdni autobusowej MZK Piła i rozbudowa infrastruktury dla potrzeb komunikacji miejskiej” Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014–2020. W ramach tego programu do Piły ma trafić 11 nowych autobusów Solarisa.
– Zakończył się pierwszy etap naszej inwestycji, który ruszył w czerwcu, a dziś – 22 listopada mamy finał modernizacji naszej zajezdni, która jak widać bardzo się zmieniała. A zmieniło się bardzo wiele. Widoczna jest na placu m.in. kostka brukowa, której położono około 14 tysięcy metrów kwadratowych – mówi Tadeusz Majewski, prezes MZK w Pile. – Nie ukrywam, że na początku były obawy czy na czas inwestycji nie zmienić lokalizacji zajezdni np. na lotnisko. Na szczęście obyło się bez przeprowadzki i nie odczuli tego nasi pasażerowie. Chciałbym podziękować wykonawcy, z którym bardzo dobrze się współpracowało.
– Może nie była to inwestycja spektakularna, była mało widoczna, ale ważna dla miasta. Faktycznie stan nawierzchni zajezdni nie był najlepszy. Mieliśmy problem czy zakupić nowy autobus czy położyć parę tysięcy metrów kwadratowych kostki brukowej. Dziś możemy powiedzieć, że będą nowe autobusy i jest nowa kostka brukowa na terenie zajezdni. Ta inwestycja to dowód dla tych, którzy mają wątpliwości czy nasze członkostwo w Unii Europejskiej jest opłacalne – dodaje Piotr Głowski, prezydent Piły.
Zakres prac przy ul. Łącznej obejmował:
– remont i wymiana nawierzchni utwardzonych na placach postojowych i drogach manewrowych z kostki betonowej – ok. 13 800 m2
– nowa nawierzchnia asfaltowa drogi hamowania – ok. 660 m2
– przebudowa infrastruktury podziemnej – ok. 320 mb
– budowa kanalizacji deszczowej,
– wykonanie nawierzchni stacji paliw,
– przebudowa wewnętrznych dróg, placów manewrowych oraz stanowisk postojowych dla autobusów.
Sebastian Daukszewicz