Rejestracja w systemie e-TOLL
Ministerstwo Finansów uruchomiło rejestrację w systemie e-TOLL oraz Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta. Rejestracja jest krótkim i intuicyjnym procesem, który można przeprowadzić całkowicie online. Kolejnym etapem wdrożenia nowego systemu, będzie uruchomienie w czerwcu br. poboru opłat w systemie e-TOLL.
Krajowa Administracja Skarbowa udostępniło swoim klientom kluczowy moduł systemu e-TOLL, czyli Internetowe Konto Klienta.
„Od 25 maja możliwa jest rejestracja użytkowników i pojazdów w nowym systemie. Działa również infolinia, która całodobowo będzie wspierać użytkowników e-TOLL” – mówi rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu, Małgorzata Spychała-Szuszczyńska.
Jak się zarejestrować
Rejestracja w systemie e-TOLL jest możliwa online na stronie etoll.gov.pl oraz za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego.
Docelowo użytkownicy będą mogli jej dokonać również:
– stacjonarnie w Miejscach Obsługi Klienta e-TOLL,
– za pośrednictwem wybranych operatorów kart flotowych.
Intuicyjna rejestracja online umożliwi szybkie utworzenie Internetowego Konta Klienta.
Internetowe Konto Klienta umożliwia użytkownikowi:
– rejestrację online (metody uwierzytelnienia: Profil Zaufany, mObywatel, login i hasło),
– zarządzanie danymi i usługami e-TOLL w jednym miejscu,
– korzystanie z płatności pre-pay i post-pay,
– pełne zarządzanie usługami online:
– wszystkie dokumenty finansowe dostępne w jednym miejscu,
– możliwość wykorzystania szybkich płatności online,
– automatyczne powiadomienia o wymaganych płatnościach,
– komunikacja z Poborcą Opłaty,
– różne poziomy uprawnień dla użytkownika, np. administrator, księgowy, kierowca,
– pełne zarządzanie pojazdami zarejestrowanymi w trybie online.
Wsparcie dla użytkowników
Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, wspierające użytkowników w procesie rejestracji w systemie oraz udzielające niezbędnych informacji, działa całodobowo w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim:
800 101 101 – numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce
+48 22 521 10 10 – numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.
Dodatkowo do dyspozycji użytkowników jest adres mailowy kontakt@etoll.gov.pl.
Pytania można przesyłać też w formie korespondencji listownej na adres Ministerstwa Finansów.
Kolejne etapy projektu
Z końcem maja br. w sklepach Google Play i App Store zostanie udostępniona bezpłatna aplikacja mobilna e-TOLL PL, która będzie jednym z narzędzi do przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemu e-TOLL oraz danych o przewozach towarów wrażliwych do systemu SENT. Poprzez aplikację będzie możliwe uiszczanie opłaty za przejazd po drogach płatnych.
W pierwszej połowie czerwca br. uruchomione zostaną pierwsze Miejsca Obsługi Klienta dla użytkowników e-TOLL oraz ruszy pobór opłat w nowym systemie.
Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu