Ruszył przetarg na modernizację linii z Poznania do Piły. Będzie szybciej | Tętno Regionu. Wiadomości pilskie, z rejonu pilskiego

Ruszył przetarg na modernizację linii z Poznania do Piły. Będzie szybciej

PKP PLK ogłosiła przetarg na modernizację linii nr 354 z Poznania do Piły. Prace będą finansowane z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020. Do 29 października PKP PLK będzie przyjmować oferty na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach „Modernizacji linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna”. O tym fakcie na konferencji prasowej poinformował Marcin Porzucek, radny Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z PiS. W związku z planowaną modernizacją trzeba będzie liczyć się z utrudnieniami w podróży. Ma być uruchomiona komunikacja zastępcza, autobusowa.

- Pierwsze inwestycje przyszłym roku będą widoczne bliżej Poznania, a w 2017 r. w rejonie Piły. Według naszych założeń ma to być dziewięć miesięcy całkowitego wyłączenia, ale liczymy na to, że oferenci zejdą do sześciu miesięcy. Naszym planem jest zejście do 1h15 minut. Natomiast gdyby się udało po tej modernizacji, po wymianie taboru, to chcielibyśmy aby pociągi pokonywały trasę z prędkością 160 km /h. Obecnie ta lina jest przygotowywana na 120 km/h. Zobaczymy z czasem czy to się uda. Przypuszczam, że będzie to kwota ponad pół miliarda złotych. Środki będą pochodzić z WRPO – mówi Marcin Porzucek, radny sejmiku, kandydat PiS do Sejmu.

Planowana modernizacja ma umożliwić na trasie o łącznej długości ok. 143 km jazdę z prędkością maksymalną dla składów pasażerskich 120 km/h oraz 80 km/h dla pociągów towarowych. Przewidywana jest m.in. likwidacja przystanku osobowego Piła – Leszków, przebudowa 12 przystanków osobowych, budowa czterech nowych przystanków osobowych, pozwalająca na lokalizację na nich nowych normatywnych peronów oraz likwidacja zbędnych torów ładunkowych lub bocznych. Przebudową objętych zostanie 12 mostów i wiaduktów, cztery przejścia podziemne i 91 przepustów. Oprócz tego zaplanowano modernizację 21 przejazdów kolejowych i remont 32 oraz likwidację ośmiu. Od nowa zbudowane będzie jedno przejście pieszo – rowerowe.

Sebastian Daukszewicz

1ruszyl_przetarg_na_modernizacje1_04

ruszyl_przetarg_na_modernizacje1_12 ruszyl_przetarg_na_modernizacje1_01 ruszyl_przetarg_na_modernizacje1_02 ruszyl_przetarg_na_modernizacje1_03 ruszyl_przetarg_na_modernizacje1_05 ruszyl_przetarg_na_modernizacje1_06 ruszyl_przetarg_na_modernizacje1_07 ruszyl_przetarg_na_modernizacje1_08 ruszyl_przetarg_na_modernizacje1_09 ruszyl_przetarg_na_modernizacje1_10 ruszyl_przetarg_na_modernizacje1_11