Akcja „Pracuj w Pile” zawitała do Wałcza
28 czerwca Prezydent Piotr Głowski wraz z Zastępcą Prezydenta Beatą Dudzińską, przedstawicielami Izby Gospodarczej Północnej Wielkopolski oraz pracownikami Inwest-Parku pojechali do Wałcza w ramach akcji „Pracuj w Pile”.
W wyjeździe uczestniczył także dr Paweł Owsianny – Zastępca Dyrektora Nadnoteckiego Instytutu UAM w Pile. Sama akcja rozpoczęła się właśnie pod murami Instytutu, gdzie spotkano się z władzami Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, na czele z rektorem profesorem UAM doktorem habilitowanym Andrzejem Lesickim. Władze uczelni z ciekawością zapoznały się z pilskim wyjazdowym wydawnictwem, zachęcającym do pracy w Grodzie Staszica. Rozmawiano także o możliwości rozszerzenia akcji na tereny poznańskiej uczelni.
W samym Wałczu akcja przebiegała sprawnie i efektywnie. Wałczanie byli zainteresowani pilską inicjatywą. Na ulicach miasta zarówno Piotr Głowski, jak i Beata Dudzińska spotkali także Panią Burmistrz Wałcza Bogusławą Towalewską. Było to bardzo miłe spotkanie, podczas którego włodarze miast wymienili uwagi dotyczące lokalnych rynków pracy. – Wałcz od początku współpracuje z nami w ramach Subregionalnych Targów Pracy. To jeden, ten sam rynek pracy – Pilanie korzystają z oferty pracy Wałcza, Piła zaprasza wałeckich specjalistów – powiedziała Zastępca Prezydenta Beata Dudzińska.
Przypomnijmy, iż „Pracuj w Pile” to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na kadrę pracowniczą w naszym mieście. Plany nowych inwestorów oraz rozwijający się lokalni przedsiębiorcy znacząco wpływają na i tak bardzo niski wskaźnik bezrobocia (obecnie na poziomie 4%). Stąd decyzja o rozpoczęciu kampanii koordynowanej przez Inwest-Park, która pozwoli zaprezentować pilską ofertę rynku pracy w subregionie.
Kampania jest skierowana szczególnie do osób, które na co dzień dojeżdżają do dużych ośrodków miejskich takich jak Poznań, Bydgoszcz czy Szczecin i obejmuje miasta ościenne w promieniu 70 kilometrów od Piły. Skierowana jest do różnych grup pracowników: od podstawowych – niewykwalifikowanych, po specjalistów, do osób zajmujących stanowiska managerskie. Celem kampanii będzie również przybliżenie sylwetek poszczególnych firm, których na rynku pilskim sukcesywnie przybywa.
Tekst i foto: J. Oburota (UM Piły)
Fot. (SE)