Dziecko Niepełnosprawne w pilskich przedszkolach i szkołach

13 października Radni z Komisji Spraw Społecznych zostali zaproszeni do Publicznego Przedszkola nr.12 z oddziałami integracyjnymi zlokalizowanego na Osiedlu Górnym oraz do Szkoły Podstawowej nr 12 z oddziałami integracyjnymi na Osiedlu Podlasie, aby zapoznać się tematem „Dziecko Niepełnosprawne w przedszkolach i szkołach”. Podczas spotkania z dyrekcją tych placówek rozmawiano m.in. o tym, co zrobiono w danej placówce dla dzieci niepełnosprawnych i co należy jeszcze zrobić, aby placówka była przyjazna każdemu dziecku. Była to również okazja do zwiedzenia tych placówek. W spotkaniu uczestniczył Sebastian Dzikowski, dyrektor wydziału oświaty i sportu w UM Piły, któremu tematy poruszane podczas spotkania nie są obce.

Dziecko niepełnosprawne ma prawo uczęszczać do przedszkola, szkoły ogólnodostępnej blisko swojego miejsca zamieszkania. Dzięki temu pozostaje w dobrze sobie znanym środowisku i nie zostaje wyrwane z lokalnej społeczności, uczy się funkcjonowania w otoczeniu, w którym będzie żyło również, jako osoba dorosła.

– W tym przedszkolu integracyjnym oprócz dzieci zdrowych przebywają również dzieci np. z zespołem Downa, z wadami kręgosłupa, z różnymi wadami zdrowotnymi. Jak zauważyliśmy pojawiają się problemy. Naszą intencją było, aby w obecności pana dyrektora oświaty Sebastiana Dzikowskiego wyłowić te najważniejsze, które nurtują placówki integracyjne w naszym mieście. A pamiętajmy, że jesteśmy przed nowym budżetem na 2016 rok. Chcemy te najważniejsze propozycje, w imieniu naszej komisji, przekazać panu prezydentowi prosząc o ich realizację. Są duże potrzeby, ale też i proste takie jak np. wykonanie podjazdu dla osób niepełnosprawnych, gdzie wydawałoby się, że można to zrobić bez problemów od ręki, ale jak się okazuje nie jest tak łatwo. Jak się wsłuchiwałem w głos dyrektorów można było usłyszeć, że jest dużo pracy, a niestety płaca nie jest podwyższana. Słyszeliśmy, że wszystkie przedszkola są traktowane na równi, a w tej placówce są dzieci specjalnej troski, które wymagają dodatkowej opieki – mówi Przewodniczący Komisji Spraw Społecznych Rady Miasta, Włodzimierz Bystrzycki.

Przedszkole i szkoła muszą być dostosowane do uczniów o zróżnicowanych potrzebach, zgodnie z twierdzeniem Bengta Lindqvista, że szkoła dobra dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest lepszą szkołą dla WSZYSTKICH uczniów.

Sebastian Daukszewicz

dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich00

dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich21 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich01 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich02 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich03 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich04 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich05 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich06 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich07 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich08 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich09 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich10 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich11 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich12 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich13 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich14 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich15 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich16 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich17 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich18 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich19 dziecko_niepelnosprawne_w_pilskich20

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *