Elektryfikacja linii kolejowej Piła – Krzyż

bogrycewicz_net

Z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że jestem radnym, który aktywnie wypełnia powierzony mandat zaufania oraz działa dla regionu. Ktoś powie, przechwala się. A ja na to, że wcale nie, bowiem mimo iż w marcu, przez pandemię koronawirusa odwołano posiedzenia komisji i sesję sejmiku, podjąłem kilka ważnych spraw.

Po pierwsze złożyłem interpelację do Marszałka Województwa Wlkp. w sprawie przygotowania podmiotów leczniczych na walkę z koronawirusem, po czym Zarząd Województwa przeznaczył konkretne środki na te cele. Interpelowałem w sprawie przystąpienia przez Województwo do spółki Międzynarodowe Targi Poznańskie. To kontrowersyjny temat wymagający osobnego omówienia.

Co bardzo ważne dla rozwoju naszego regionu, zaapelowałem do Marszałka o zaangażowanie w prace przygotowawcze związane z elektryfikacją odcinka linii kolejowej nr 203 Piła-Krzyż.

Prace związane z elektryfikacją linii planowane są do realizacji w przyszłej perspektywie finansowej na lata 2021-2027. Dotychczas zrealizowano cztery etapy dokumentacji przedprojektowej, a w trakcie są analizy marketingowe i ruchowe wariantów inwestycyjnych oraz analiza kosztów i korzyści. Tutaj potrzeba zaangażowania naszych samorządów: Województwa, ale też Miasta Piły, Powiatu Pilskiego oraz samorządów Trzcianki, Wielenia i Krzyża. Wiem, że w tej sprawie ze stosownym pismem do włodarzy zwrócił się lider PiS ziemi pilskiej poseł Krzysztof Czarnecki. Elektryfikacja odcinka linii kolejowej między Piłą a Krzyżem to bardzo potrzebna inwestycja z punktu widzenia rozwoju regionu, dająca wiele korzyści. Modernizacja tego odcinka jest ważna także dla ruchu pasażerskiego. Dziś poprzez niedostatki w taborze spalinowym występuje problem z realizacją połączeń zgodnie z rozkładem. W tej sprawie również interweniowałem.

Adam Bogrycewicz, radny Sejmiku Wielkopolskiego, PiS