Kolejne inwestycje na dworcu Piła Główna i modernizacja linii Piła – Poznań

5 czerwca 2019 roku – to termin, w jakim planuje się zakończyć modernizację linii kolejowej Poznań – Piła. Po zakończonej inwestycji pociągi będą mogły tędy jeździć z prędkością 120 km/h, co oznacza skrócenie czasu przejazdu na trasie z Poznania do Piły aż o 40 minut. Ponadto przeprowadzona zostanie modernizacja dworcowych tuneli (prawdopodobnie pojawią się windy) na stacji Piła Główna.

– Długo oczekiwana modernizacja linii kolejowej z Poznania do Piły wchodzi w decydującą fazę – projektowania, uzgadniania szczegółów. W związku z tym odbywamy szereg spotkań.W Pile w ramach tego projektu modernizacja obejmie peron nr 3. Nie mogliśmy jednak zostawić pozostałych peronów bez remontów i mamy potwierdzenie, że PLK w ramach odrębnego projektu wyremontuje, zmodernizuje w latach 2019-20 pozostałe perony na dworcu Piła Główna. Były też rozmowy z konserwatorem zabytków. Jak te tunele będą wyglądać tego jeszcze dziś nie wiemy. Modernizacja linii kolejowej spowoduje, że w czerwcu 2019 roku pojawi się więcej pociągów – mówi Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego.

– Cieszę się, że nasze starania o realizację tej inwestycji właśnie się finalizują. Pierwsze spotkania w tej sprawie miały miejsce kilka lat temu, gdy pracowałem jeszcze w Senacie RP. Od tego czasu konsekwentnie zmierzaliśmy do obranego przez nas celu. Ta inwestycja jest dużą szansą dla pilan i mieszkańców Północnej Wielkopolski. Skrócenie czasu przejazdu z pewnością zachęci wiele osób do przerzucenia się z samochodu na transport kolejowy. Ja sam też tak zrobię – dodaje prezydent Piły, Piotr Głowski.

W zakresie prac wskazano m.in.

•    dostosowanie parametrów linii do prędkości 120 km/h,

•    budowę nowych normatywnych peronów o łącznej długości 9,5 km na stacjach i przystankach osobowych z dostosowaniem ich do obsługi osób niepełnosprawnych,

•    sterowanie ruchem pociągów z Lokalnego Centrum Sterowania Poznań Główny,

•    przebudowa 75 przejazdów kolejowych w tym 42 z samoczynną sygnalizacją przejazdową (SSP),

•    przebudowa systemu zasilania na całym odcinku,

•    budowa oświetlenia na 34 peronach,

•    budowa oświetlenia na 42 przejazdach kolejowych, 34 nowe perony zostaną wyposażone w automatyczny system zegarowy i zapowiedzi.

Wykonawcą prac budowlanych jest firma PORR Polska Construction S.A. Wartość kontraktu wynosi 596 550 000 zł brutto. Projekt jest finansowany wspólnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni oraz Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020.

Sebastian Daukszewicz

kolejne_inwestycje_na_dworcu00

kolejne_inwestycje_na_dworcu14 kolejne_inwestycje_na_dworcu01 kolejne_inwestycje_na_dworcu02 kolejne_inwestycje_na_dworcu03 kolejne_inwestycje_na_dworcu04 kolejne_inwestycje_na_dworcu05 kolejne_inwestycje_na_dworcu06 kolejne_inwestycje_na_dworcu07 kolejne_inwestycje_na_dworcu08 kolejne_inwestycje_na_dworcu09 kolejne_inwestycje_na_dworcu10 kolejne_inwestycje_na_dworcu11 kolejne_inwestycje_na_dworcu12 kolejne_inwestycje_na_dworcu13