Patriotyzm konsumencki
W sobotę, 10 stycznia, działacze pilskiego koła Młodzieży Wszechpolskiej przeprowadzili akcje ulotkową promującą patriotyzm konsumencki. Temat ten jest szczególnie ważny dla Piły zalanej przez zagraniczny kapitał niszczący małe sklepy oraz „wysysający” pieniądze z naszego kraju i lokujący zysk w państwie pochodzenia danej spółki.
Naszymi działaniami chcieliśmy zachęcić Pilan do szerszego spojrzenia na sprawę polskiej gospodarki, by nie dali się ponieść promocyjnemu zaślepieniu wielkich sieci handlowych.
Prezentujemy trzy argumenty za wtłoczeniem w swoje nawyki patriotyzmu konsumenckiego:
1. Patriotyzm konsumencki buduje więź producent-konsument. Dzięki wspieraniu lokalnych przedsiębiorców następuje nagromadzenie pozytywnego kapitału społecznego, który jest dodatnio skorelowany ze wzrostem gospodarczym. Prowadzenie interesów powoduje zawiązywanie kontaktów międzyludzkich, a przy okazji buduje zaufanie społeczne.
2. Wzrost świadomości konsumenckiej wpływa na obniżenie poziomu konsumpcji dóbr niepożądanych, co ma pozytywny wpływ na zdrowie członków narodu.
3. Handel bezpośredni sprzyja powstawaniu chrześcijańskiego etosu kupieckiego. Uczciwość, rzetelność, pracowitość, punktualność – wszystkie te cnoty znajdują się w odwrocie, gdy brak jest etyki w życiu gospodarczym.
Swój do swego po swoje!
Pilskie Koło Młodzieży Wszechpolskiej