Pilska Straż Miejska czeka na zgłoszenia…
Pilanie, którzy będą pragnęli zgłosić jakiś problem, czy poruszyć kwestię związaną z awariami, uszkodzeniami czy innymi nieoczekiwanymi sytuacjami w mieście będą mieli ułatwione zadanie. Od dziś można owe zgłoszenia kierować bezpośrednio do pilskiej Straży Miejskiej. Bowiem od niedawna w mieście został wdrożony specjalny system dotyczący tej problematyki.
Każdy mieszkaniec Grodu Staszica, który będzie chciał poinformować o uszkodzonym chodniku, niezabezpieczonej studzience kanalizacyjnej, niebezpiecznej „dziurze” w drodze, czy jakiejkolwiek innej awarii, będzie mógł to uczynić komunikując się – telefonicznie, mailowo, sms-owo, czy bezpośrednio – ze Strażą Miejską, mającą siedzibę przy ulicy Zygmunta Starego 1 (dworzec PKP) w Pile. Oprócz tego, że troskliwy obywatel nie będzie musiał zastanawiać się komu ma zgłosić problem, to na dodatek uzyska informację, kto ów problem rozwiąże i w jakim terminie!
Właśnie o tym pragmatycznym projekcie poinformowali 17 maja, w siedzibie Straży Miejskiej, prezydent Piły Piotr Głowski i komendant straży, Wojciech Nosek.
– Pracowaliśmy dosyć długo nad projektem, który na pewno ułatwi życie mieszkańcom. Skończą się pytania gdzie zgłosić problem, gdzie zadzwonić. Do jakiej instytucji złożyć skargę na pewne sytuacje. Gdzie prosić o naprawę czegoś. Do tej pory, już od wielu lat, mamy taki wewnętrzny system, który wdrożyliśmy na potrzeby własnych służb, tzn. Altvatera, PRGiOK, Zarządu Dróg i Zieleni, etc. Wszystkie awarie czy inne wydarzenia mające miejsce na terenie miasta, które chcieliśmy sprawnie zlikwidować czy naprawić, wewnętrznie zgłaszaliśmy do Straży Miejskiej. Straż prowadziła rejestr i również nadzorowała zgłaszanie tego dalej – mówi Piotr Głowski, prezydent Piły. – Drugim elementem, który powstawał w międzyczasie, był system informatyczny służący do rejestracji wydarzeń w Straży Miejskiej. Teraz postanowiliśmy te dwa elementy połączyć. Wyznaczyć dyżurnego, jako osobę, która będzie przyjmowała z terenu całego miasta wszystkie zgłoszenia telefonicznie, mailowo, czy smsem – ponieważ wszystkie formy komunikacyjne będą dozwolone. Z drugiej strony, będziemy wykorzystywać ów system informatyczny do nadzoru tego wszystkiego. Takie zarządzenie w sprawie współpracy służb miejskich zostało już wydane. Poprosiliśmy nie tylko tych, którzy w jakikolwiek sposób podlegają władzom miasta, ale również inne podmioty, które mają wpływ na wizerunek miasta, czyli m.in. spółdzielnie mieszkaniowe, telefonie, energetykę, żeby także wszelkie zgłoszenia o awariach, itd. kierowały do Straży Miejskiej. Na przykład nie działa sygnalizacja uliczna, oświetlenie na ulicy, gdzieś jest urwany jakiś element, brakuje znaku, czy coś innego się wydarzyło. Słowem, wszystkie informacje mają trafiać do Straży Miejskiej, a straż będzie przekazywała je dalej do odpowiednich służb i jednocześnie kontrolowała stan wykonania – konkluduje prezydent Głowski.
– Nie chodziło o to, że do tej pory nie było systemu. System był opracowany i wdrożony. Czasami coś mogło umknąć między palcami. Jednak całkiem inny jest odbiór społeczny, jeżeli ktoś zadzwoni do nas i nam wskaże jakiś problem, a my nim się dalej zajmiemy. Wiadomo jakie jest oczekiwanie na niebieską linię. Jest to oczekiwanie czasami dwu, a nawet czterodniowe. Przyjęcie zostaje zrealizowane, a wykonania nie ma. A my przyjmiemy zgłoszenie i będziemy nadzorowali stan realizacji – dodaje Wojciech Nosek, komendant Straży Miejskiej w Pile.
Kontakt do Straży Miejskiej w Pile:
1. Telefon alarmowy – 986
2. Infolinia – 801 005 285
3. Telefon – 67 210 42 86, 668 250 619
4. E-mail – sm@um.pila.pl
5. Adres – ul. Zygmunta Starego 1 (dworzec PKP)
M.M.