Postępy w staraniach o inwestycje w Pile
Planowany remont pilskiej parowozowni, komercjalizacja powierzchni dworca PKP w Pile, remont przejścia podziemnego łączącego dworzec z miastem oraz linia kolejowa relacji Piła-Gorzów-Berlin to tematy, które były poruszone podczas ostatniej konferencji prasowej w biurze Platformy Obywatelskiej. Z dziennikarzami spotkali się pilscy parlamentarzyści: Maria Małgorzata Janyska – posłanka RP, Mieczysław Augustyn – senator RP oraz Krzysztof Szewc – zastępca prezydenta Piły.
– Cały czas zabiegamy, aby zakończyć inwestycje związane z pilskim dworcem PKP. Mowa o tunelu dworcowym, remoncie pilskiej parowozowni i aby linia kolejowa Piła-Gorzów-Berlin mogła w końcu ruszyć. Oprócz pism, które kierujemy w tych tematach do właściwych podmiotów, też zabiegamy o spotkania osobiste. Jesteśmy po spotkaniu w Warszawie z dyrektorem zarządzającym ds. nieruchomości PKP, który poinformował nas, że do końca kwietnia będą dokończone wszystkie sprawy związane z możliwością komercjalizacji powierzchni na pilskim dworcu. Pan Tomaszewski zaangażował się również w sprawę możliwości zdobycia środków na remont tunelu. Wszystko wskazuje, że w tym roku ta inwestycja zostanie rozpoczęta na etapie dokumentacji. Najpóźniej w przyszłym roku ta inwestycja ruszy. Co do połączenia Piła-Berlin, podjęte są starania aby uzyskać dofinansowanie w postaci dotacji na realizację tego połączenia – mówi posłanka Maria Małgorzata Janyska.
Parlamentarzyści Platformy Obywatelskiej poinformowali, że trwają poszukiwania inwestora oraz modelu, który zagwarantuje zagospodarowanie pilskiej parowozowni.
– Nie bez powodu spotykamy się w tym gronie, ponieważ ta dwójka parlamentarzystów w sposób najbardziej efektywny zabiega, aby Piła w jak najlepszym stopniu się rozwijała. W sprawie linii kolejowej Piła – Berlin, jesteśmy w posiadaniu listu, w którym widnieje zapewnienie, że Województwo Wielkopolskie z całą pewnością dołoży się finansowo do tego połączenia. Co do parowozowni, mogę powiedzieć, że Nieruchomości PKP zabezpieczyły półtora miliona złotych na wstępny remont i zabezpieczenie tego obiektu. Jeśli dojdzie do tego remontu, to Gmina Piła deklaruje pełną gotowość w partycypacji w późniejszym funkcjonowaniu tego obiektu. W jaki sposób on będzie funkcjonował? Myślę, że z kolejami jesteśmy w stanie się porozumieć, a będzie także możliwość wypowiedzenia się mieszkańców Piły w tym temacie – mówi zastępca prezydenta Miasta Piły, Krzysztof Szewc.
– Zapewniam, tematu parowozowni nie odpuszczamy. Jest to bardzo ważna sprawa, szukamy inwestora, szukamy przeznaczenia dla tego obiektu. Jest gotowość kolei do współfinansowania lub finansowania remontu, ale pod warunkiem, że będzie wiadomo, co dalej, jak ten obiekt będzie wykorzystany w przyszłości – dodaje senator Mieczysław Augustyn.
(SE)




