Prasa w Polsce: Wysoki zasięg, rosnący czas czytania i skuteczność reklam

W Polsce 8 na 10 osób w wieku 15-75 lat korzysta z prasy drukowanej lub cyfrowej, według raportu Polskiego Badania Czytelnictwa.

 

Wydawnictwo Bauer, z udziałem 42,9% w rynku, jest największym wydawcą prasy drukowanej, a inne kluczowe firmy to Ringier Axel Springer Polska i Polska Press.

 

Prasa w Polsce ma wysoki zasięg wśród różnych grup wiekowych, a 2024 roku wydano na jej zakup ponad miliard złotych. Prasa drukowana i cyfrowa są rozwijane równocześnie, z dominacją druku w niektórych segmentach, jak magazyny kobiece czy telewizyjne.

 

Prasa ma dużą rolę w promowaniu pluralizmu i wolności mediów, a kampanie prasowe charakteryzują się wysokim zwrotem z inwestycji. Średni czas czytania prasy wzrósł o 37% od 2018 roku.

 

polskiemedia.org