Projekt czytelniczy – Feluś
Ważnym priorytetem realizowanym w szkole jest rozwijanie zainteresowań uczniów przez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Jak zachęcić współczesnego ucznia do czytania? Jest na to sposób! Wystarczy wykorzystać potencjał drzemiący w samych uczniach.
Martyna Majda to uczennica szóstej klasy. Kocha swojego psa i lubi o nim pisać. Jej artykuły o pupilu już drugi rok pojawiają się w szkolnej gazetce „Głos Siódemki”. Ciekawa narracja i zabawnie opisana codzienność z psem Felkiem spowodowały, że ma grono wiernych czytelników.
By odbiorców jej twórczości było więcej, nauczycielki biblioteki wymyśliły całoroczny konkurs czytelniczy. Do tekstu Martyny dołączone są co miesiąc dwa pytania konkursowe. Wszyscy uczniowie pilskiej Siódemki mogą przynosić do biblioteki odpowiedzi. Każda poprawnie uzupełniona kartka jest nagradzana. Podczas podsumowania pierwszego półrocza spośród wszystkich stałych czytelników rozlosowane zostały nagrody ufundowane przez Travelplanet w Pile.
– To ciekawy eksperyment czytelniczy. Fragmenty pamiętnika napisane przez Martynę trafiają do jej rówieśników, podobają się im. Można wysunąć wniosek, że uczniowie chętniej sięgają po teksty osoby, którą znają, i która pisze o czymś, co jest im bliskie. Poza tym wiem, że Feluś zna sporą część tych dzieci, a one znają jego – powiedziała Maja Cieślak-Strzelec, na co dzień współpracująca z młodą pisarką. – Martynie dziękuję, że wspomaga szkołę w rozwijaniu postaw czytelniczych uczniów – dodała nauczycielka.
red