Rusza kolejna edycja pilskiego budżetu obywatelskiego na rok 2019

Nowy chodnik, droga, parking, skwer a może plac zabaw? Od wtorku 26 czerwca do 27 lipca mieszkańcy mogą zgłaszać swoje propozycje do kolejnej edycji pilskiego budżetu obywatelskiego. Zgłoszone zadania mają szansę na realizację w 2019 roku. Kwota środków finansowych przeznaczonych na realizację budżetu obywatelskiego wynosi 3 mln zł, z czego 300 tys. zł zostało wydzielone na projekty małe – do 30 tys. zł. Konsultacje zadań do budżetu obywatelskiego zostaną przeprowadzone w trybie głosowania, w terminie od 10 września 2018 r. do 12 października 2018 roku.

– Od pięciu lat mieszkańcy składają wnioski, które pozwalają rozwijać pilskie osiedla. To najczęściej mieszkańcy odczuwają braki na osiedlu, najlepiej osiedle znają i potrafią podpowiedzieć, jakie projekty będą im służyć najbardziej. W ostatnich pięciu edycjach udało się zrealizować ponad 100 zadań, za kwotę 14 milionów złotych. Ponad 45 tysięcy pilan wzięło udział we wszystkich głosowaniach pilskiego budżetu obywatelskiego. Cieszy nas coraz większa ilość osób, które interesują się budżetem obywatelskim, bo to pozwala nam wspólnie z Państwem zmieniać dane osiedle na piękniejsze. Przed nami kolejna, szósta edycja. Zapraszam do składania projektów, a następnie do głosowania – mówi Beata Dudzińska, zastępca prezydenta Piły.

– Przed nami kolejne 3 miliony do dyspozycji pilan. Regulamin jest taki sam jak w latach poprzednich, a jedyna zmiana jest na etapie głosowania, która mówi, że wszyscy mogą głosować. Likwidujemy ograniczenie wiekowe, które wynosiło 16 rok życia. Wszyscy pilanie, którzy będą posiadali pesel, w tym również noworodki będą mogły wziąć udział w głosowaniu – oczywiście za nich będą głosować rodzice – dodaje Bartosz Mirowski, koordynator PBO.

W celu zgłoszenia zadania należy wypełnić formularz, który można pobrać w Urzędzie Miasta w Biurze Obsługi Klienta (parter na wprost wejścia) lub przez strony internetowe www.pila.pl; www.konsultacjespoleczne.pila.pl. Zgłaszane zadanie powinno być poparte przynajmniej piętnastoma podpisami osób uprawnionych do wzięcia udziału w konsultacjach dotyczących Pilskiego Budżetu Obywatelskiego na rok 2019. Jedna osoba może zgłosić maksymalnie 5 zadań oraz poprzeć maksymalnie 5 zadań.

Swoje propozycje do budżetu obywatelskiego może zgłosić każdy pilanin. Zgłaszane propozycje zadań mają dotyczyć poprawy lub nowego zagospodarowania przestrzeni miejskiej na terenie miasta Piły. Można zgłaszać projekty inwestycyjne, modernizacyjne, dotyczące zagospodarowania przestrzeni. Proponowane przedsięwzięcia nie powinny ingerować w przebieg sieci wodno-kanalizacyjnej, gazowej, energetycznej, telekomunikacyjnej. Wspomniane projekty powinny mieć charakter lokalny i powinny dotyczyć potrzeb mieszkańców jednego z niżej wyodrębnionych obszarów miasta Piły:

1.    Osiedle Gładyszewo,
2.    Osiedle Motylewo,
3.    Osiedle Górne,
4.    Osiedle Koszyce,
5.    Osiedle Podlasie,
6.    Osiedle Staszyce
7.    obszar zniesionego Osiedla Śródmieście,
8.    obszar zniesionego Osiedla Jadwiżyn,
9.    obszar zniesionego Osiedla Zamość.
Zadania zweryfikowane pozytywnie wpisane zostaną na listę karty do głosowania z podziałem na osiedla i zadania:

1. Małe – z przedziału szacowanego kosztu realizacji w zakresie do 30 tys. zł.

2. Osiedlowe – z przedziału szacowanego kosztu realizacji w zakresie powyżej 30 tys. zł do 300 tys. zł.

Przez cały czas trwania naboru projektów zainteresowani mieszkańcy będą mogli skorzystać z pomocy wyznaczonych pracowników urzędu miasta. W ten sposób będzie można uzyskać wsparcie m.in. przy wypełnianiu wniosków, oszacowaniu kosztów projektu czy sprawdzić własność gruntu.

Lista zadań zweryfikowanych pozytywnie zostanie opublikowana na stronie www.pila.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na portalu www.konsultacjespoleczne.pila.pl.

Równolegle z naborem projektów prowadzony jest nabór do Komisji Konsultacyjnej. Jej zadaniem będzie wpisanie do systemu elektronicznego głosów oddanych za pośrednictwem kart papierowych. Aby zgłosić się do pracy w Komisji należy do 27 lipca br. należy wypełnić i dostarczyć zgłoszenie. Komisja będzie pracowała na posiedzeniach, których harmonogram zostanie ustalony podczas pierwszego spotkania. Udział w pracach Komisji jest bezpłatny.

Wspólnie zdecydujmy, na co przeznaczyć te pieniądze!

Sebastian Daukszewicz

rusza_edycja_budzetu00

rusza_edycja_budzetu07 rusza_edycja_budzetu01 rusza_edycja_budzetu02 rusza_edycja_budzetu03 rusza_edycja_budzetu04 rusza_edycja_budzetu05 rusza_edycja_budzetu06