Ruszają kolejne konsultacje projektów nowych dróg dla rowerów
25 października odbył się briefing prasowy na temat konsultacji społecznych z mieszkańcami Piły dotyczących projektu 12 odcinków dróg rowerowych o łącznej długości 13 kilometrów.
– Chcemy, aby projekty zaproponowane spełniły oczekiwania rowerzystów, mieszkańców Piły. Dlatego przedłużamy termin konsultacji do 3 listopada. Do tego czasu można odnieś się do naszych propozycji. Warto wykorzystać ten czas, aby zapoznać się z tymi projektami, zapoznać się gdzie będą przebiegać nowe ścieżki rowerowe. Może pojawią się cenne uwagi, które na tym etapie mogą być włączone do projektu to pewnie skorzystamy. Dodam jeszcze, że w piątek o godzinie 11.00 w UM Piły odbędą się konsultacje ze środowiskami rowerowymi, które, na co dzień aktywnie korzystają z wybudowanych już ścieżek i bardzo chętnie korzystamy z ich wskazówek – mówi Beata Dudzińska, wiceprezydent Piły.
Zakres projektu obejmuje:
– budowę i przebudowę dróg rowerowych w mieście Piła w celu zapewnienia spójnego i bezpiecznego systemu połączeń tras rowerowych do pracy i szkół
– budowę i przebudowę oświetlenia ulicznego na energooszczędne i inteligentne
– wspierania gospodarki niskoemisyjnej
– Rowerzyści zgłaszają do nas różne uwagi. Chodzi m.in. aby przebieg ścieżki rowerowej był w miarę prosty, aby zaplanowane przejścia dla pieszych były tzw. przejazdowe, aby ścieżki rowerowe były oznakowane i miały dobry typ nawierzchni. To wszystko w tych projektach staraliśmy się uwzględnić. Dodam, że dojdą jeszcze dwie ścieżki rowerowe, które robimy z Gminą Szydłowo i Gminą Kaczory w ramach OSI – dodaje Jolanta Sobieszczyk, dyrektor Wydziału Rozwoju i Funduszy Europejskich UM Piły.
Gdzie będą nowe trasy?
Prace projektowe dotyczące ciągów pieszo-rowerowych podzielono na 12 odcinków:
Odcinek nr 1 – Przebudowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż al. Powstańców Wlkp – od ronda Łukasiewicza do zakładów Philipsa wraz z budową oświetlenia. Ścieżka rowerowa szerokości 2,0 m o nawierzchni bitumicznej, chodnik szerokości 1,5 m o nawierzchni z kostki betonowej.
Odcinek nr 2 – Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Wawelskiej – od ul. Karpackiej do torów kolejowych. Ścieżka rowerowa szerokości 2,0 m o nawierzchni bitumicznej, chodnik szerokości 1,5 m o nawierzchni z kostki betonowej.
Odcinek nr 3 – Budowa ciągu pieszo-rowerowego w przebiegu obwodnicy śródmiejskiej – od ul. Okólnej do ul. Walki Młodych wraz z budową oświetlenia. Ścieżka rowerowa szerokości 2,0 m o nawierzchni bitumicznej, chodnik szerokości 1,5 m o nawierzchni z kostki betonowej.
Odcinek nr 4 – Budowa ciągu pieszo-rowerowego w przebiegu obwodnicy śródmiejskiej w rejonie Ronda Kuronia – od ul. Okrzei do ul. Podgórnej. Ścieżka rowerowa szerokości 2,0 m o nawierzchni bitumicznej, chodnik szerokości 2,0 m o nawierzchni z kostki betonowej.
Odcinek nr 5 – Przebudowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż drogi na Zelgniewo – od drogi nr 10/11 do ośrodka Geovita wraz z budową oświetlenia. Ścieżka rowerowa szerokości 2,0 m o nawierzchni bitumicznej, chodnik szerokości 2,0 m o nawierzchni bitumicznej.
Odcinek nr 6 – Budowa ciągu pieszo-rowerowego od al. Poznańskiej do Sokolej – wzdłuż torów na Motylewo wraz z budową oświetlenia i monitoringiem.
Odcinek nr 7 – Przebudowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż al. Jana Pawła II – od kładki na Wyspie na wysokości restauracji Molino do Mostu Bolesława Chrobrego wraz z budową oświetlenia. Ścieżka rowerowa szerokości 2,0 m z kostki betonowej, chodnik szerokości 2,0 m o nawierzchni z kostki betonowej.
Odcinek nr 8 – Przebudowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Mickiewicza od strony lasu – pomiędzy al. Wojska Polskiego a ul. Wyspiańskiego wraz z budową oświetlenia. Ścieżka rowerowa szerokości 2,0 m o nawierzchni bitumicznej, chodnik szerokości 1,5 m o nawierzchni z kostki betonowej.
Odcinek nr 9 – Przebudowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Mickiewicza od strony osiedla – pomiędzy al. Wojska Polskiego a ul. Wyspiańskiego. Ścieżka rowerowa szerokości 2,0 m o nawierzchni bitumicznej, chodnik szerokości 1,5 m o nawierzchni z kostki betonowej.
Odcinek nr 10 – Przebudowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż al. Wojska Polskiego od strony lasu, od ronda 6 Pułku Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego do istniejącej ścieżki w rejonie przejazdu kolejowego wraz z budową oświetlenia. Ścieżka rowerowa szerokości 2,0 m o nawierzchni bitumicznej, chodnik szerokości 1,5 m o nawierzchni z kostki betonowej.
Odcinek nr 11 – Przebudowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Kossaka – od ronda 10 kwietnia do drogi 10/11 wraz z budową oświetlenia. Ścieżka rowerowa szerokości 2,0 m o nawierzchni bitumicznej, chodnik szerokości 1,5 m o nawierzchni z kostki betonowej. Na części odcinka chodnik szerokości 2,0 m o nawierzchni bitumicznej.
Odcinek nr 12 – Przebudowa oświetlenia ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Koszalińskiej od ronda 6 Pułku Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego do skrzyżowania z al. Niepodległości.
Osoby zainteresowane wniesieniem opinii mogą je wnieść w terminie do dnia 3 listopada 2016 r. na adres e-mail wpir@um.pila.pl lub pisemnie pod adresem: Wydział Rozwoju i Funduszy Europejskich, Plac Staszica 10, 64-920 Piła.
Sebastian Daukszewicz