Start pilotażu jednej infolinii dla wszystkich urzędów skarbowych w Wielkopolsce
Wielkopolska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) rozpoczyna pilotaż infolinii pod numerem 22 460 59 91. Rozpoczęcie testów planowane jest na 4 września br., a ich zakończenie – 29 września br. Oprócz standardowych połączeń, osoba dzwoniąca na infolinię będzie mogła potwierdzić swoją tożsamość telePINem i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon. Informację podatkową i celną dla całego kraju nadal świadczy Krajowa Informacja Skarbowa.
W ramach pilotażu infolinii, klienci KAS będą mieli możliwość skorzystania z nowego modelu obsługi klienta telefonicznego. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, będą mogli połączyć się z infolinią.
KAS przetestuje dwa typu połączeń, standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. „Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji .” – mówi Małgorzata Spychała-Szuszczyńska rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu.
Pilotaż nowej infolinii to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług.
Test nowego modelu komunikacji telefonicznej ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej.
Podstawowe informacje o infolinii: Numer telefonu: 22 460 59 91 Koszt połączenia: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:
Bez potwierdzenia tożsamości:
– Ogólna informacja podatkowo-celna,
– Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.
Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:
– Indywidualna informacja podatkowo-celna.
– Informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.
Ważne: Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.
Wraz z urzędami z woj. wielkopolskiego, infolinię przetestują jednostki KAS z woj. podlaskiego i małopolskiego.
Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu