Wizja rozwoju MZK w Pile
7 maja odbyła się konferencja prasowa z nowym prezesem spółki Miejski Zakład Komunikacji w Pile – Tadeuszem Majewskim, który przedstawił swoją wizję poprowadzenia spółki oraz z udziałem prezydenta Piły – Piotra Głowskiego, który również postawił cele i zadania, jakich wymaga od nowego zarządu spółki MZK.
– Utrzymanie dobrej kondycji zakładu. Firma dziś dobrze funkcjonuje, jest dobrze oceniana przez mieszkańców w różnego rodzaju pytaniach i ankietach, z dosyć młodym taborem. Musimy pracować nad tym by tą pozycję wzmacniać. Uważamy, że przed komunikacją miejską jest przyszłość. Od kilku lat kupujemy nowe autobusy, utrzymujemy niską cenę biletów, tak aby jak najwięcej osób jeździło autobusami po mieście – mówi Piotr Głowski, prezydent Piły. – Przed nowym prezesem stawiam kilka zadań. Po pierwsze, dobre wykorzystanie najbliższego czasu, jeśli chodzi o nową perspektywę finansową. Druga rzecz to poszerzanie oferty MZK dla innych podmiotów, dzięki czemu będą większe wpływy dla firmy. I niezwykle ważna rzecz, dalsza optymalizacja połączeń, tak aby w jak najlepszy sposób rozkład jazdy odpowiadał realnym potrzebom mieszkańców – konkluduje prezydent.
Tadeusz Majewski, który kieruje spółką MZK od początku maja 2015 roku stawia sobie za cele: kontynuacje dobrych tradycji komunikacji miejskiej w Pile, utrwalenie wizerunku MZK, jako podmiotu stabilnego i zorientowanego na potrzeby klienta oraz otwartość na nowe technologie i szanse, które pojawiają się w nieodległej przyszłości.
– Obszary zasadniczych działań, w których widzę potrzebę największej ich intensyfikacji to poprawa nowoczesności obsługi klienta, wykorzystanie posiadanego przez MZK mienia, rozszerzenie działalności dodatkowej oraz promocja i współpraca ze środowiskiem lokalnym. Chcemy uruchomić sprzedaż biletów przez internet oraz zmienić funkcję Biura Obsługi Klienta, w którym dana osoba będzie mogła załatwić wszystkie swoje sprawy od samego początku do samego końca. A także złożenia skargi – mówi Tadeusz Majewski, prezes MZK w Pile. – Chciałbym również zaproponować wprowadzenie nowoczesnego systemu modelu gospodarki taborem. Mam na myśli model, w którym zakupywane pojazdy nowe są eksploatowane do wieku 10 lat. Oczywiście wymaga to odsprzedania pojazdów starszych i zakup nowych. Jest na to szansa ze środków unijnych. Chciałbym również wspierać pracowników w aktywności społecznej i sportowej – dodaje świeżo upieczony prezes.
Nowy prezes zapowiedział również, że żadnych zmian kadrowych nie przewiduje w MZK.
(SE)