Ulica Przemysłowa i Kossaka będą przebudowane. Są pieniądze na te inwestycje
Gmina Piła otrzymała 50% dofinansowania, tj. ponad 2,3 mln zł na zadanie związane z pierwszym etapem przebudowy ulicy Przemysłowej i ponad. 2 mln zł na ulicę Kossaka w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych, zainicjowanego kilka lat temu przez ówczesnego wicepremiera Grzegorza Schetynę.
W pierwszym takim programie budżet państwa dokładał do samorządowych inwestycji drogowych połowę kosztów, później do 30 proc. W tym roku przywrócono możliwość finansowania połowy kosztów przedsięwzięcia.
– Mamy wstępną listę rankingową tzw. „schetynówek”, gdzie na bardzo wysokich miejscach znalazły się dwa nasze projekty. Mam nadzieje, że mieszkańcy Piły po raz ostatni 1 listopada w takich złych warunkach udawali się ulicą Przemysłową na pilski Cmentarz. Będziemy się starać, aby w przyszłym roku ta ulica wyglądała zupełnie inaczej. Warto zaznaczyć, że dzięki dobrej współpracy ze starostwem, radnymi powiatowymi, udało nam się złożyć wspólny wniosek na ulicę Kossaka, dzięki czemu tamta ulica również otrzymała 50% dofinansowanie, a to oznacza gwałtowne skrócenie czasu realizacji tamtej inwestycji – mówi Piotr Głowski, prezydent Piły.
Jak zaznaczył wicestarosta Kazimierz Sulima, dzięki tym środkom inwestycję, która była planowana na dwa lata uda się wykonać w rok. W sumie przyszłoroczny budżet miasta na te dwie inwestycje wzbogaci się prawie o 4 mln 200 tys. zł. Łączna wartość zadania to prawie 4 mln 700 tys. zł. Umowy w tym zakresie zostaną podpisane zaraz po nowym roku w związku z tym pieniądze będą wprowadzane w pierwszym kwartale nowego roku, wówczas zmieni się również Wieloletnia Prognoza Finansowa, która zakładała finansowanie ul. Kossaka na dwa lata.
– Zakres prac pierwszego etapu ul. Przemysłowej będzie realizowany na odcinku od torów kolejowych do pętli autobusowej przy Cmentarzu Komunalnym na odcinku prawie 800 metrowym. Pojawią się wiaty i perony przystankowe, będzie wykonana infrastruktura podziemna (kanalizacja deszczowa), nowe oświetlenie, które wymaga porządnej modernizacji, nowa nawierzchnia, miejsca parkingowe na 91 samochodów. Wystąpiliśmy również do PLK ( jest wstępna zgoda), aby przy okazji zmodernizować przejazd kolejowy – wymienia Jerzy Mac, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Pile.
(SE)