Ofensywa drogowa | Tętno Regionu. Wiadomości pilskie, z rejonu pilskiego

Ofensywa drogowa

bogrycewicz_net

Z końcem sierpnia, kiedy rozpoczynały się prace nad założeniami do budżetu Województwa Wielkopolskiego na 2021 rok, postanowiłem wyjść z inicjatywą działań, których celem jest wyraźne wskazanie Zarządowi Województwa (PO-PSL), że należy w sposób zdecydowany zwiększyć wydatki na bieżące utrzymanie dróg, w tym remonty i odnowy nawierzchni. W północnej Wielkopolsce sieć dróg wojewódzkich jest bardzo rozwinięta, a stan nawierzchni wielu z nich jest zły, bądź nawet fatalny. Prawdą jest, że prowadzone są inwestycje i prace remontowe, jednak w skali potrzeb naszego regionu tempo modernizacji dróg wojewódzkich nie jest zadowalające. Wysoko oceniam działalność Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, w tym nadzór nad realizowanymi inwestycjami. Jednak, jeśli jako Sejmik nie damy pieniędzy dla WZDW nasze drogi nie będą się polepszać. Dobre drogi to codzienny komfort podróżnych, mieszkańców, ale także korzyści dla gospodarki i sektora transportu kołowego, to rozwój naszego regionu.

W tym roku na bieżące utrzymanie dróg, w tym na odnowy nawierzchni, koalicja PO-PSL rządząca w Sejmiku przeznaczyła zaledwie 67 mln zł. To kwota porównywalna ze środkami przeznaczanymi już 6 lat temu, przy uwzględnieniu zmian na rynku pracy i cen wykonawstwa. Mówi się, że koalicja PO-PSL zamierza przeznaczyć podobne lub mniejsze środki w 2021 roku. Nie ma na to naszej zgody. Przypomnę, że w roku wyborów samorządowych 2018 przeznaczyli blisko 127 mln zł. Przy wydatkach o jakich się mówi degradacja dróg wojewódzkich, i tak dziś w wielu odcinkach w słabej jakości, będzie postępować szybciej, niż bieżące naprawy. Sojusznikami mojej inicjatywy są Starosta Złotowski, Starosta Czarnkowsko-Trzcianecki i Starosta Międzychodzki, którzy aktywnie i intensywnie działają, aby w ich powiatach drogi były jak najlepsze.

Adam Bogrycewicz, radny Sejmiku Wielkopolskiego, PiS