Spory zastrzyk finansowy od miasta dla żużlowców i siatkarek | Tętno Regionu. Wiadomości pilskie, z rejonu pilskiego

Spory zastrzyk finansowy od miasta dla żużlowców i siatkarek

Badania pokazują, że często wśród pierwszych skojarzeń z daną miejscowością pojawia się nazwa klubu z tej miejscowości. Jest wiele miejscowości, o których nigdy nie byłoby w Polsce głośno, gdyby nie to, że zasłynęły one klubami walczącymi o najwyższe trofea w kraju w rozgrywkach w popularnym sporcie. W Pile stawia się na siatkówkę i żużel. 9 kwietnia na konferencji prasowej Piotr Głowski, prezydent Piły w towarzystwie Radosława Ciemięgi, prezesa klubu Enea PTPS Piła oraz Tomasza Sotera i Tomka Żentkowskiego, którzy reprezentowali klub żużlowy Polonia Piła poinformował, że klub siatkarski w ramach promocji miasta na 2018 rok poprzez sport otrzyma 399 900,00 zł brutto, a klub żużlowy 400 000,00 zł brutto.

- Z czym kojarzy się w Polsce Piła? Siatkówka i żużel są w piątce najczęściej wymienianych skojarzeń z naszym miastem. I to bardzo dobrze kojarzone – niezależnie od tego czy w danym momencie jesteśmy w Ekstralidze czy w pierwszej lidze. To kolejny element wspierania sportu w Pile. Mam nadzieję, że wyniki siatkarek i żużlowców będą promocyjne to znaczy takie, które będą świadczyły o tym, że dobrze środki publiczne, miejskie inwestujemy w te dyscypliny. To nie ostatnie umowy w tym roku odnośnie sportu, jakie podpiszemy. Jednak w ramach promocji miasta otrzymają tylko te dwa kluby. Zachęcam sponsorów do zainwestowania swoich pieniędzy w sport – mówi Piotr Głowski, prezydent Piły.

Umowa na „Promocję Miasta Piły w roku 2018 w ramach prowadzonej działalności sportowej w dyscyplinie – żużel” zobowiązuje Klub Żużlowy Polonia Piła m.in. do ekspozycji znaku promocyjnego Miasta Piły wraz z hasłami promocyjnymi (określone w SIWZ), eksponowania na meczach rozgrywanych poza Piłą, transmitowanych w ogólnopolskiej telewizji haseł promocyjnych na bandach reklamowych (także elektronicznych) oraz na strojach meczowych drużyny, umieszczenia znaku promocyjnego Miasta Piły na strojach meczowych drużyny, przygotowania i emisji w przerwach meczów reklamy dźwiękowej o treści „Piła – aktywne miasto”.

- Pieniędzy w klubie zawsze może brakować, dlatego ta dotacja bardzo się przyda. Sport żużlowy jest zależny od frekwencji, bo to kibice są największym sponsorem większości klubów. Bardzo cieszymy się jak jest duża frekwencja i na taką liczymy już w najbliższą sobotę, podczas pierwszego meczu ligowego w Pile w tym sezonie. Wiadomo, że zawodnicy zarabiają na podstawie zdobytych punktów. Czym więcej drużyna zdobywa punktów, tym większe środki trzeba zawodnikom wypłacać. Zapraszamy do współpracy nowych sponsorów, bo każda złotówka jest dla nas cenna i cieszymy się, że są osoby, które chcą wspierać pilski żużel – mówi Tomasz Soter, prezes Euro Finannce Polonia Piła.

Środki na promocję miasta w ramach dyscypliny – piłka siatkowa kobiet, trafią na konto Pilskiego Towarzystwa Piłki Siatkowej, z czego zadowolony jest prezes klubu Radosław Ciemięga.

- W siatkówce sytuacja jest trochę inna niż u kolegów z Polonii. Oni rozpoczynają sezon, a my pomału kończymy. Sezon na parkietach siatkarskich zakończymy na 5 lub w najgorszym przypadku na 6 miejscu w kraju. Będzie to bardzo dobry wynik. Wejście sponsora strategicznego, firmy Enea ustabilizowało sytuację w jakiś sposób. W siatkówce stabilizację finansową mają może dwa kluby w Polsce. Pozostałe borykają się z większymi, bądź mniejszymi problemami. My kończymy sezon i te pieniądze były nam bardzo potrzebne w tym momencie. Oczywiście myślimy już o nowym sezonie – mówi Radosław Ciemięga, prezes Enea PTPS Piła.

W umowie zawartej pomiędzy Gminą Piła a PTPS Piła jest m.in. zapewnienie minimum jednej transmisji meczu w telewizji ogólnopolskiej, ekspozycji znaku promocyjnego Miasta Piły wraz z hasłami promocyjnymi, eksponowania na meczach rozgrywanych poza Piłą, transmitowanych w ogólnopolskiej telewizji, haseł promocyjnych na bandach reklamowych (także elektronicznych) oraz na strojach meczowych drużyny, umieszczenia znaku promocyjnego Miasta Piły na strojach meczowych drużyny, przygotowania i emisji w przerwach meczów reklamy dźwiękowej o treści: „Piła – aktywne miasto – wejdź na www.pila.pl”.

Sebastian Daukszewicz

spory_zastrzyk_od_miasta00

spory_zastrzyk_od_miasta10 spory_zastrzyk_od_miasta01 spory_zastrzyk_od_miasta02 spory_zastrzyk_od_miasta03 spory_zastrzyk_od_miasta04 spory_zastrzyk_od_miasta05 spory_zastrzyk_od_miasta06 spory_zastrzyk_od_miasta07 spory_zastrzyk_od_miasta08 spory_zastrzyk_od_miasta09