Ułatwienia dla wnioskujących o paszport

Ulatwienia_dla_wnioskujacych_o_paszport

Już od 1 czerwca 2017 r. każdy, kto złożył wniosek o wydanie paszportu może otrzymać sms lub e-mail z informacją, że może go odebrać. Wiadomość będzie wysyłana automatycznie i niezwłocznie przez System Wysyłania Powiadomień, gdy nowy paszport dotrze do urzędu. Usługa jest bezpłatna. Zmiany przygotowało Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Przy złożeniu wniosku o paszport można wypełnić oświadczenie, w którym podaje się swój numer telefonu, adres e-mail i wyraża się zgodę na przetwarzanie danych osobowych niezbędnych do wysłania wiadomości. W chwili, gdy paszport będzie gotowy,  wysłana zostanie wiadomość sms o treści: „Twój paszport jest do odbioru w (nazwa urzędu, ulica)” lub w e-mail: „Zapraszamy po odbiór paszportu w  urzędzie, w którym został złożony wniosek (…)”.

Wszystkie informacje o punktach, w których można złożyć wniosek o paszport w Wielkopolsce znajdują się na stronie internetowej Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego http://www.poznan.uw.gov.pl/paszporty-wazne-informacje.

WUW w Poznaniu
Fot. KBC24.pl