W Tesco zaprezentowało się Porozumienie Samorządowe
Wspieranie ciekawych inicjatyw społecznych we współpracy z samorządami lokalnymi, przedstawicielami organizacji pozarządowych, a także różnego typu jednostkami administracji publicznej to cel ogólnopolskiego programu „Poznaj bliskiego sąsiada”. 10 stycznia w Tesco przy ul. Bydgoskiej przez kilka godzin była okazja zapoznać się z działalnością Stowarzyszenia Porozumienie Samorządowe z Piły.
Spotkanie to Porozumienie Samorządowe planowało zorganizować w październiku. Niestety spotkanie zostało odwołane z przyczyn niezależnych od Stowarzyszenia. Jednak w drugą sobotę stycznia udało się ponownie zebrać siły, aby pokazać osiągnięcia i inicjatywy, które na pewno wzmacniają ich relację z mieszkańcami powiatu pilskiego.
– Dziś już mamy wydany pilski kalendarz artystyczny na 2015 rok, którym możemy się pochwalić, a mieszkańcy, którzy nas odwiedzili mogli otrzymać go od nas. Mamy radnych miejskich i powiatowych, z którymi każdy mógł porozmawiać i przekazać im, jakie sprawy należy poruszać na forum rady. Można było spotkać się ludźmi pilskiej kultury, których wiersze lub zdjęcia obrazu są w kalendarzu, a także z autorem książki „Polskie orły nad Renem” Arno Giese. Natomiast panie pielęgniarki z Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych zachęcały do zbadania poziomu cukru, cholesterolu, poziomu tkanki tłuszczowej oraz zmierzenia ciśnienia. My poprzez takie spotkanie pokazujemy, z kim na co dzień współpracujemy, czyli z przedsiębiorcami, artystami, organizacjami pozasamorządowymi. Pokazujemy, że wspólnie można więcej zdziałać – mówi Bogusław Mikita, prezes Stowarzyszenia Porozumienie Samorządowe.
Dla najmłodszych organizatorzy przygotowali konkurs rysunkowy pn. „Mój przyjaciel pies”, gdzie każde dziecko po namalowaniu na kartce papieru swojego czworonożnego pupila, lub tego wymarzonego, otrzymało drobne upominki (m.in. karmę dla zwierząt), które ufundowała firma Dolina Noteci. Konkurs prowadził pilski artysta malarz – Tomasz Perlicjan.
– Jak widać po ilości prac, dzieci chętnie brały udział i były zadowolone, że mogły otrzymać nagrodę za wykonaną pracę plastyczną. Cała akacja „Poznaj bliskiego sąsiada” to bardzo fajna promocja różnych inicjatyw, a także bezpośredni kontakt z ludźmi, których spotyka się w galerii handlowej na zakupach – mówi Tomasz Perlicjan, penetrator Mistycznych Przestrzeni Plastycznych.
(SE)